ورژن

میزان تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری

تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری

حتما تا به حال راجع به خواص بی نظیر روغن کنجد برای سلامتی شنیده اید؛ اما شاید ندانید که تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری نیز قابل توجه است. این محصول ریزمغذی ها و عناصر کمیابی دارد که علاوه بر کاربرد در پخت وپز غذا و سرخ کردن مواد غذایی، به آن خاصیت دارویی هم می دهد. روغن کنجد به عنوان یک محصول طبیعی در رژیم های لاغری جایگاه ویژه ای دارد و راهی برای کاهش وزن آسان به شمار می آید. چنان چه تجربه استفاده از این محصول را داشته باشید، متوجه می شوید که با وجود ماهیت چرب روغن کنجد، هنگام مصرف آن همراه با غذا احساس سنگینی نخواهید داشت. برای اینکه بدانید چگونه روغن کنجد می تواند موجب لاغری و کاهش چربی های بدن شما شود، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

فواید روغن کنجد برای لاغر شدن

همان طور که پیش تر گفته شد؛ روغن کنجد به فرایند لاغری و چربی سوزی کمک می کند؛ اما اثرات این روغن تنها به همینجا ختم نمی-شود. این محصول اثراتی مانند تعادل هورمون ها، سلامتی پوست، افزایش سلامتی قلب، جلوگیری از سکته قلبی و… را به همراه دارد و به ویژه در رفع چربی های شکمی نیز موثر است. در ادامه به فواید و چگونگی تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری می-پردازیم.

افزایش اسید چرب غیر اشباع

روغن کنجد سرشار از انواع اسیدهای چرب غیر اشباع است. به گفته محققان داشتن یک رژیم غذایی سرشار از این نوع اسیدهای چرب، در کاهش وزن موثر خواهد بود. دلیل این امر را می توان تاثیر چربی های ضروری و سالم بر افزایش نرخ متابولیک بدن دانست. با افزایش نرخ متابولیک بدن، چربی‌سوزی تسریع شده و از حجم چربی ها کاسته می شود. همچنین اسیدهای چرب غیر اشباع باعث می شوند که با خوردن حجم غذای کم، زودتر احساس سیری کرده و دست
از غذا خوردن بکشید. به این ترتیب از پرخوری و افزایش وزنی که به دنبال آن ایجاد می شود، پیشگیری می کند.

پایداری قند خون

تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری با پایداری قند خون نیز قابل مشاهده است. تحقیقات نشان داده است که مصرف مداوم روغن کنجد و جای دادن آن در رژیم غذایی به مدت چندین هفته موجب تعادل قند خون ناشتا شده و به تنظیم قند خون بدن کمک می کند. به این ترتیب می تواند از نیاز کاذب به خوردن غذا پیشگیری کرده و مانع از افزایش وزن در افراد شود.

بنر تبلیغاتی روغن زیتون

ارتقاء متابولیسم

بهبود بخشیدن متابولیسم بدن یا ارتقاء آن، یکی دیگر از تاثیرات شگرف روغن کنجد است. همان طور که می­دانید، با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش پیدا می­کند. علاوه بر این عواملی مانند تحرک کم، بیماری­ها و …نیز باعث کاهش سوخت‌و‌ساز بدن خواهند شد. با مصرف روغن کنجد می­توان متابولیسم بدن را تا حد زیادی بهبود بخشیده و به این ترتیب مانع از انباشته شدن چربی­ها شد. این امر در داشتن یک اندام زیبا و جذاب کمک بسیاری به شما خواهد کرد. 

فواید روغن کنجد

دارای کلسیم بالا و استحکام استخوان

از آنجایی که روغن کنجد مقادیر فراوانی کلسیم در خود دارد، می­تواند موجب استحکام استخوان­ها شده و در درمان التهاب مفاصل  و آرتروز موثر باشد. داشتن استخوان­هایی سالم و کاهش التهاب بدن برای افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، بسیار مفید است.

افزایش سرعت متابولیسم بدن

روغن کنجد علاوه بر بهبود متابولیسم  بدن، موجب افزایش سرعت متابولیسم شده و باعث می­شود که چربی‌سوزی با سرعت بیشتری انجام شود. افزایش سوخت‌و‌ساز بدن موجب خواهد شد که چربی­ها در مدت زمان کمتری توسط سلول­ها به مصرف رسیده و از انباشت آن­ها در بدن جلوگیری شود.

انواع آنتی اکسیدان­ها در روغن کنجد

تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری تنها به خواص بالا محدود نمی­شود. روغن کنجد دارای دو آنتی‌اکسیدان بسیار ضروری و مفید برای سلامتی بدن است. این آنتی اکسیدان­ها از خانواده‌ی لیگنان‌ها محسوب می­شوند و سزامول و سزامینول نام دارند.

میزان کالری و ارزش غذایی روغن کنجد فرابکر

به طور کلی ارزش غذایی حدود یک فنجان روغن کنجد که با ۲۱۸ گرم وزن دارد، به شرح زیر است:

  • انرژی: ۱۹۲۷ کالری
  • میزان کربوهیدرات: صفر گرم
  • میزان چربی کل: ۲۱۸ گرم
  • چربی اشباع‌نشده: ۹۱ گرم
  • چربی اشباع: ۳۱ گرم
  • چربی تک اشباع: ۸۶.۵ گرم
  • اسیدهای چرب ضروری نظیر امگا ۳: ۶۵۴ میلی‌گرم و امگا ۶: ۹۰۰ میلی‌گرم
  • پروتئین: صفر گرم

همچنین این روغن در حدود 37 درصد از نیاز روزانه به ویتامینK  و 15 درصد از نیاز روزانه به ویتامین E را برطرف می­کند.

نحوه استفاده روغن کنجد در رژیم لاغری

حال که با تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه می­توان از روغن کنجد در رژیم لاغری استفاده نمود؟ باید گفت که چندین راه آسان وجود دارد که می­توانید با کمک آن­ها به حداکثر فایده از روغن کنجد برای کاهش‌ وزن، دست یابید. این راهکارها عبارتند از:

1. اضافه کردن روغن کنجد به سس سالاد برای کاهش وزن: می توانید کمی روغن کنجد فرابکر را به عنوان چاشنی به سس سالاد اضافه کرده یا آن را با سس پاستا و دیگر سس های غذا مخلوط کنید و علاوه بر فواید لاغری، از طعم و عطر آن لذت ببرید.
2. اضافه کردن روغن کنجد به نان گندم کامل و فاقد گلوتن برای لاغری: یکی دیگر از روش های استفاده از این روغن، اضافه کردن آن در ترکیب خمیر انواع نان های رژیمی است. این کار به شما ترکیبی خوش طعم و سالم ارائه می دهد.
3. استفاده از روغن کنجد در پخت وپز: یکی از آسان ترین روش ها برای بهره بردن از خواص روغن کنجد، افزودن آن به دستور پخت مواد غذایی است.
4. استفاده از روغن کنجد به عنوان نوعی طعم دهنده: روغن کنجد نوعی طعم دهنده عالی برای انواع سالاد، مزه دار کردن گوشت و… محسوب می شود.

روغن کنجد و لاغری

سخن آخر

یکی از روغن‌های مفید برای کاهش وزن که می توان با خیالی آسوده به رژیم غذایی لاغری اضافه کرده و از خواص بی نظیر آن برای چربی‌سوزی بهره مند شد، روغن کنجد است. این مسئله به قدری مهم است که نمی توان از تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری چشم پوشید. این محصول با بهبود و افزایش متابولیسم بدن، افزایش کلسیم، تنظیم قند خون، افزایش فیبر و پروتئین و افزایش اسیدهای چرب غیر اشباع، موجب بهبود عملکرد بدن در چربی‌سوزی شده و از انباشت چربی ها در بدن جلوگیری می کند. می توان از روغن کنجد به صورت مستقیم در پخت وپز غذا استفاده کرد و یا آن را به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده عالی در هنگام تهیه انواع غذاها به کار برد.

اشتراک گذاری در:

2 دیدگاه دربارهٔ «میزان تاثیر روغن کنجد فرابکر در رژیم لاغری»

  1. با سلام و احترام
    من مدتی هست که با روغن های فرا بکر ورژن آشنا شدم و روغن کنجد رو تهیه کردک علیرغم اینکه به سادگی هر روغنی رو نمیگیرم با این حال روغن کنجد فرا بکر ورژن با روغن هایی که قبلا استفاده کردم متفاوته و عطر و طعم و شفافیت بسیار بالایی داده، امیدوارم این کیفیت همیشه حفظ بشه و حتی محصولات جدید و متنعی از ورژن ببینیم ، موفق و موید باشید

    1. روغن ورژن

      با سپاس از توجه و نظر شما
      روغن های فرابکر ورژن به روش پرس سرد تهیه شده و عطر و بوی طبیعی دانه در روغن حفظ میشود.خوشحالیم که شما از کیفیت محصولات رضایت داشتید.
      انواع روغن های فرابکر زیتون، کلزا، آفتابگردان و کدو در سبد محصولات روغن عای فرابکر موجود هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته‌ها

نوشته‌های مرتبط