ورژن

تأثیر مواد غذایی بر کرونا

بیماری ویروس کرونا تقریبا تمام دنیا را درگیر کرده است و خانواده‌ها و دوستان از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. با بسته شدن مدارس و برخی مشاغل افراد در خانه‌ها حبس شده‌اند و تمام فعالیت‌هایی که در ادارات انجام می‌دادند به فضای خانه محدود شده، برای پدر و مادرانی که فرزندان آن‌ها به مهد کودک می‌رفتند علاوه بر کارهای اداری نگهداری از فرزندان و تهیه غذا برای آن‌ها بر فعالیت‌ آن‌ها افزوده شده است و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، تهیه غذا برای این فرزندان است. تأثیر مواد غذایی بر کرونا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در حال حاضر خانواده‌ها با آن درگیر هستند.

3 نکته غذایی سالم و مؤثر بر ویروس کرونا:

۱- مصرف میوه و سبزیجات جزء مواد غذایی مؤثر بر کرونا:

یکی از راه‌حل‌های در خانه ماندن در دوران ویروس کرونا تهیه سبزیجات و حفظ و نگهداری آن برای دراز مدت است. اما هر جا که امکان داشت از مواد غذایی تازه استفاده کنید و در دوران ویروس کرونا مطمئن شوید که در رژیم غذایی کودکان میوه و سبزیجات قرار دارد.

۲- در صورت دسترسی نداشتن به مواد غذایی تازه از مواد غذایی خشک و یا کنسروی استفاده کنید:

مواد غذایی تازه در حفظ سلامتی نقش بسیار مهمی دارند، اما در صورت دسترسی نداشتن گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی وجود دارد. کنسروهای لوبیا و نخودفرنگی، دارای خواص بسیاری هستند. این مواد غذایی مؤثر بر کرونا میتواند ماه‌ها سالم بماند و به عنوان مواد غذایی مکمل در کنار وعده‌های اصلی سرو شوند. ماهی‌های روغنی مثل قزل‌آلا، ساردین و سالمون که به صورتی کنسروی وجود دارند سرشار از پروتئین هستند که درتهیه ساندویچ‌ها، سالادها یا غذاهای ماکارونی از آن‌ها استفاده می‌شود.

۳- مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کنید:

زمانی که دسترسی به مواد غذایی تازه در دسترس نباشد شما به ناچار غذاهای فرآوری شده را به سبد خرید خود اضافه می‌کنید. وعده‌های غذایی آماده، میان وعده‌های بسته بندی شده و دسرها معمولاً چربی اشباع، قند و نمک زیادی دارند. در هنگام خرید حتماً به جدول ارزش غذایی این محصولات دقت کنید.

سعی کنید میوه و سبزیجات مثل لیمو، خیار، انواع توت فرنگی و آب آشامیدنی را بیشتر در برنامه رژیم غذایی خود جای دهید.

 

تأثیر تغذیه بر کرونا

تأثیر مواد غذایی بر کرونا

بهترین رژیم غذایی برای مقابله با ویروس کوید19

با توجه به توصیه محققان و متخصصان تغذیه کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها میتواند باعث ضعف سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا شود و بدن را در مقابل حملات ویروسی ناپایدار کند. ویتامین‌هایی مثل E,C,D برای حفظ مقاومت و پایداری بدن بسیار اهمیت دارند. برای دور کردن بیماری‌های تنفسی و کرونا از راهکارهای زیر میتوانید استفاده کنید:

  • مصرف سبزیجات را در روز به ۳ واحد افزایش دهید. اگر تمایل زیادی به سبزیجات ندارید میتوانید میوه را جایگزین کنید.
  • غذاهای نیم پخته مثل استیک نیم‌پز و تخم عسلی را کمتر مصرف کنید.
  • مواد غذایی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی حذف کنید.
  • سعی کنید در رستوران‌ها و مکان‌هایی که از سلامت آن‌ها اطمینان ندارید غذا نخورید.
  • هویج و کدویی حلوایی را در سبد غذایی خود قرار دهید.
  • حتما روزانه مواد غذایی پروتئین دار مانند تخم مرغ و حبوبات مصرف کنید.
  • روزانه سالاد و سبزیجات همراه با لیموترش مصرف کنید.

تغذیه نامناسب سیستم ایمنی بدن را در مقابل با کرونا تضعیف می‌کند و همین امر موجب شده که آماری بین ۲۴ تا ۲۸ درصد افرادی که دربیمارستان ها بستری هستند به علت سوء تغذیه دچار بیماری کرونا شده باشند. برای مقابله با این کمبود نیازی به مصرف مکمل‌ها یا قرص‌های ویتامین بسیار گران قیمت نیست و با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توانید در پیشگیری از کرونا موفق عمل کنید.

در دوران کرونا چه غذاهایی را نخوریم؟

کلیه فست فودها و غذاهای نیمه آماده باعث ضعف سیستم ایمنی بدن در کرونا را به دنبال دارند . بنابراین در این دوران این غذاها را نباید مصرف کرد. سعی کنید غذاهای چرب، حجیم و سنگین مثل پیتزا و روغن‌های آفتابگردان تراریخته را از سبد غذایی حذف کرده و روغن زیتون فرابکر و روغن کنجد فرابکر را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در ویروس‌ها مسأله‌ای به نام طبع گرم و سرد وجود ندارد و مصرف زنجبیل، نبات، زعفران و زردچوبه به پیشگیری و درمان کمک نمی‌کند. بیماران کم‌خون در کنار استفاده از گوشت و جگر کاملا پخته‌شده، می‌توانند قرص‌های آهن را به‌صورت مکمل مصرف کنند. تغذیه مناسب ازجمله راه‌های مهم حفظ سلامتی است و از این طریق می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را مهار کرد و مانع از ورود ویروس‌های عفونی ازجمله کرونا به بدن شد.

 

اشتراک گذاری در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست نوشته‌ها

نوشته‌های مرتبط