ورژن

طرز تهیه سمبوسه ترد و خوشمزه

سمبوسه انواع مختلفی دارد، از دیرباز سمبوسه غذای محبوب کودکان و حتی بزرگسالان بوده‌ است. این غذای ترد و دوست داشتنی از دیرباز حتی در خیابان‌ها هم سرو می‌شود. انواع سمبوسه شامل سمبوسه گوشت، سمبوسه مرغ ، سمبوسه سبزیجات است، که سبزیجات در بین آن‌ها طرفدار بیشتری دارد.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه

مواد لازم برای 4 نفر                                                                                                                             زمان آماده: 1 ساعت
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
نان لواش برش خورده یا خمیر یوفکا 8 عدد هر 100 گرم 283 کیلوکالری
سیب زمینی آب پز دشت 2 عدد هر عدد 120 کیلوکالری
جعفری خرد شده 1 پیمانه
کره به مقدار کم هر لیوان 1628 کیلوکالری
فلفل قرمز مقداری
زیره یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل هرکدام 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه سمبوسه ترد و خوشمزه:

مرحله اول: در ابتدا لازم است سیب زمینی‌ها را آبپز کنید و سپس آن‌ها را له کنید و به شکل پوره در بیاورید.

مرحله دوم: در این مرحله لازم است نان لواش رو به 8 تیکه برش بزنید اگر نان‌ها خشک بود سعی کنید روی آن کمی آب اسپری بکنید. حتما سعی کنید نان‌ها را سریع در کیسه فریزر قرار بدهید تا خشک نشود.

مرحله سوم: حالا در این مرحله پوره سیب زمینی خود را با نمک و فلفل مخلوط کنید و روی آن زیره بریزید. برای آنکه طعم بهتری داشته باشد شما می توانید هم کره را با مواد سیب زمینی خود مخلوط کنید و پوره سیب زمینی درست کنید، هم کره را روی نان‌ها بمالید تا طلایی بشود در آخر کمی جعفری خرد شده توی آن بریزید.

مرحله چهارم: حالا روغن کلزا فرابکر را در ماهیتابه‌ای داغ کنید. در ماهیتابه خود زردچوبه بریزید سپس سمبوسه‌ها را در داخل آن قرار بدهید.

طرز تهیه سمبوسه ترد و خوشمزه  سیب زمینی در فر:

شما می توانید در صورت لزوم سمبوسه را در داخل فر هم درست کنید به این‌صورت که سمبوسه‌ها را آغشته به روغن کنید در فری که با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده قرار بدهید.

نکات تهیه سمبوسه جنوبی:

– بهتر است سمبوسه خود را در روغن کم سرخ کنید تا کالری آن کمتر بشود.

– سمبوسه را معمولا با سس گوجه فرنگی می توانید مصرف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *