ورژن

خوراک دل گوسفند

 

مواد اولیه جهت تهیه خوراک دل گوسفند :

مواد لازم برای ۶ نفر زمان پخت:۲ ساعت
مواد لازم مقدار مورد نیاز کالری
دل گوساله یا گوسفند ۸ عدد
کالباس ۱۵۰ گرم
قارچ نیم کیلو
سس قرمز دوکسل دو پیمانه
زرده تخم‌مرغ دو عدد
پنیر گرویر یا هلندی رنده شده ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل به مقدار کافی

 

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه خوراک، دل را در آب جوش میاندازیم تا سفید شوند با نوک کارد قسمت لخته های خون را از دل خارج میکنیم و دل ها را میشوئیم و خوب خشک میکنیم. دو تا سه قاشق روغن فرابکر آفتابگردان در ظرف ریخته و دل ها را در روغن میغلطانیم.

مرحله دوم:

در یک ظرف ۲ تا ۳ عدد هویج خرد شده و یکی دو عدد پیاز خرد شده و یک دسته سبزی معطر (نعناع – ترخان – جعفری) نصف لیوان آب میریزیم دلها را داخل ظرف میگذاریم ظرف را در فر ملایم یا چراغ میگذاریم تا با حرارت ملایم پخته شود، خوراک دل گوسفند بعد از طبخ بیش از ۳ تا ۴ قاشق آب نداشته باشد.

مرحله سوم:

مدت طبخ دل حداکثر سه ربع است، دل ها را از داخل ظرف برمیداریم و سس داخل ظرف را در صافی میریزیم و از آن رد میکنیم و کمی نمک و فلفل میزنیم و با سس قرمز دو کسل مخلوط میکنیم سپس دل ها را از طول چاک میدهیم بطوریکه از هم جدا شده ولی دو نیم نشود، کمی از سس را روی حرارت ملایم میگذاریم تا گرم بماند.

مرحله چهارم:

قارچ را خرد میکنیم میشوئیم و خوراک دل گوسفند را روغن زیتون سرخ کردنی سرخ میکنیم بحدی که آب قارچ کاملا کشیده شود. کمی نمک و فلفل به قارچ می زنیم و کالباس را ریز خرد میکنیم و قارچ و ژامبون را مخلوط مینمائیم و ۲ تا ۳ قاشق از سس قرمز دو کسل را که با سس دل مخلوط کرده ایم روی کالباس و قارچ می ریزیم و بهم میزنیم تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم:

مقداری از این مایه خوراک را داخل دل میریزیم و دو تکه آن را روی هم قرار میدهیم تا بصورت طبیعی در بیاید بعد کمی از سس قرمز را به یک دیس مناسب قشنگ میریزیم و کمی پنیر رنده شده روی سس می پاشیم دل ها را داخل دیس روی سس می چینیم و بقیه سس را روی دل ها میدهیم و بقیه پنیر را هم روی سس می پاشیم و دور دیس را با نان های کوچک که داخل آنها را نخود فرنگی پر کرده‌ایم تزئین می‌کنیم.

 

خواص دل گوسفندی:

  • برطرف کردن سردی مزاج و تقویت قوای ضعیف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *