ورژن

کیک روغن زیتون

 

مواد مورد نیاز جهت تهیه کیک روغن زیتون:

مواد لازم جهت تهیه کیک مقدار مورد نیاز کالری
روغن زیتون فرابکر یک و ۱/۴ فنجان ۱قاشق 120 کالری
شکر ۱ فنجان + ۲ قاشق اضافه ۱۰۰گرم، ۴۰۰ کالری
آرد ۲ فنجان ۱۰۰ گرم ۳۷۰ کالری
آرد بادام یا ذرت ۱/۳ فنجان ۱۰۰ گرم ۳۷۰ کالری
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاضق چای خوری
پوست لیمو رنده شده ۱ قاشق غذاخوری سر خالی
آبلیمو تازه ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۳ عدد هر تخم مرغ ۷۰ کالری

 

طرز تهیه کیک با طعم روغن زیتون:

مرحله اول:

فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف و کناره‌های تابه را با روغن زیتون فرابکر به خوبی چرب کنید(میتوانید از انگشتان خود برای اینکار استفاده کنید). کف تابه را به مقدار زیاد شکر بپاشید و تابه را به دو طرف بچرخانید تا شکر به تمام قسمت‌های تابه برسد.

مرحله دوم:

آرد کیک، آرد بادام، بکینگ پودر، جوش شیرین و مقداری نمک را با هم به خوبی مخلوط میکنیم به گونه‌ای که گلوله‌های این مواد از بین برود. آبلیمو و وانیل را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب می‌کنیم. برای مخلوط کردن از همزن‌های برقی استفاده کنید.

مرحله سوم:

تخم‌مرغ‌ها را بزنید و با پوست لیمو و شکر را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را انقدر بهم بزنید تا سبک، غلیظ و کمرنگ شود به طوری که از ظرف نیفتد. اگر از همزن برقی استفاده می‌کنید سه دقیقه، و اگر از همزن دستی استفاده می‌کنید ۵ دقیقه مواد را باهم مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

همزمان که مخلوط کن با سرعت بالا در حال چرخش است روغن زیتون را به آن اضاقه می‌کنیم و همزدن را ادامه میدیهیم تا مخلوط سفت و غلیظ تر شود. بعد از مخلوط کردن با دستگاه، خمیر را چند بار با یک کفگیر بزرگ و یا دست در کاسه بچرخانید و مطمئن شوید به اطراف کاسه چیزی نچسبیده باشد. سپس خمیر را در ظرفی که از قبل تهیه کرده‌ایم میریزیم، دمای فر را روی 175 درجه قرار داده و ظرف را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقبقه داخل فر میگذاریم. روی کیک باید کامل طلایی و مغز آن کاملا پخته و قابل لمس باشد.

روی کیک را با خلال دندان و یا نوک چاقو سوراخ ایجاد کنید. ۲ قاشق باقی‌مانده روغن را آرام آرام روی کیک بریزید و منتظر باشید تا جذب شود. با چاقو اطراف کیک را از ظرف جدا کنید. کیک روی قفسه بگذارید تا کاملا خنک شود. بریا بهتر شدن طعم و بافت کیک آن را در ظرف پلاستیکی در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کرده و طعم بهتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *