ورژن

مرغ سوخاری و نان مخصوص

معمولا کسانی که طعم مرغ را زیاد نمیپسندند، به مرغ سوخاری یا سرخ شده دست رد نمیزنند. در اینجا یک دستورالعمل آمریکایی برای مرغ سرخ شده همراه با نان مخصوص با شربت افرا آورده شده که طعم مرغ سوخاری را برای دو چندان می‌کند.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری:

مواد لازم برای ۶ نفر مدت زمان آماده سازی و پخت: ۲ ساعت
مواد لازم مقدار لازم کالری
مرغ ۱۷۰۰ گرم
دوغ گرفته شده از کره ۲۵۰ میلی‌لیتر
سس ووستر شر ۱ قاشق چایخوری
آرد ساده ۲۰۰ گرم
نمک دریایی ۲ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱قاشق غذاخوری
فلفل هندی نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه خورد شده ۱ قاشق چایخوری
آویشن خشک ۱ قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک ۱ قاشق چایخوری
روغن آفتابگردان فرابکر ۵۰۰ میلی‌لیتر

مواد لازم جهت تهیه نان مخصوص مرغ سوخاری:

مواد لازم مقدار لازم کالری
کره ۵۰ گرم
روغن آفتابگردان به مقدار لازم
آرد ۱۵۰ گرم
آرد ذرت ۳ قاشق غذاخوری
بیکینیگ پودر یک و ۱/۲ قاشق چای خوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
شیر نیم چرب ۲۲۵ میلی‌لیتر
شربت افرا و کره برای سرو به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری با نان مخصوص:

  1. برای مرغ سوخاری، مرغ را درون کاسه و یا سینی قرار داده و سس ووسترشر یا دوغ کره را رو آن میریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم. مرغ را خوب مرخلوط کرده و درون کاسه به مدت ۲ تا۴ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم.
  2. زمانی که برای پخت آماده شد آرد را روی یک سینه بزرگ بپاشید و نمک، پاپریکا، فلفل هندی، فلفل سیاه، آویشن و پونه کوهی را به آن‌ها اضافه کنید. تمام مواد که خشک هستند را باهم مخلوط کنید. دقت کنید که فر را از قبل با دمای بین ۱۸۰ تا ۱۶۰ درجه گرم کرده باشید.
  3. روغن آفتابگردان فرابکر را درون ماهی‌تابه یا قابلمه بزرگ ریخته و روی حرارات متوسط قرار دهید. دمای روغن باید ۱۸۰ درجه باشد.
  4. مرغ‌هایی که از قبل تکه تکه کرده و داخل ظرف مواد خوابانده‌اید را از ظرف خارج کنید و مواد اضافی که به آن چسبیده را جدا کنید. مرغ‌ها را داخل آرد انداخته، خوب بغلتانید تا تمام سطح مرغ آغشته به آرد شود. وقتی روغن خوب داغ شد، مرغ‌ها را آهسته در داخل روغن قرار دهید به گونه‌ای به بیرون نپاشد. هر تکه مرغ را در هر بار طبخ بین ۳تا۴ بار بچرخانبد تا هر طرف آن به خوبی سرخ و ترد شود.
  5. مرغ پخته شده را با توری مخصوص از تابه روغن خارج کنید. روی سینی پخت و پز رول آشپزخانه مخصوص گرفتن روغن را قرار دهید و مرغ‌ها را روی آن بچینید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  6. مرغ‌ها را روی سینه فر قرار داده و داخل فر بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه پخته شود.

مراحل پخت نان مخصوص:

  1. کره را داخل یک قابلمه کوچک انداخته و روی حرارت قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سینی کلوچه پز یا فر مخصوص نان را در پنجره دوم قرار دهید و با کمی روغن آن را آغشته کنید.
  2. آرد، آرد ذرت، بیکینیگ پودر شکر و مقداری نمک را خوب با یکدیگر مخلوط و چاله کوچکی در وسط آن ایجاد کنید. تخم‌مرغ را با شیر و کره ذوب خوب مخلوط کرده تا یکدست شود. به آهستگی مخلوط شیر و تخم‌مرغ را به آرد اضافه کنید تا زمانی که به خوبی  ترکیب شوند. مخلوط را داخل پارچ ریخته و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و استراحت کند.
  3. خمیر کلوچه را داخل سینی کلوچه ریخته تا سطح آن پر شود، سپس با کاردگ مخصوص روی آن را صاف کنید. روی آن‌ها را بپوشانید تا به مدت ۴ الی ۵ دقیقه پخته شده و روی آن طلایی شود.
  4. در نهایت پس از آماده شدن نان مخصوص مرغ‌ها را روی آن بچینید و با شربت افرا سرو کنید

نکات مهم درباره پخت کلوچه‌ها یا نان مخصوص:

  • در فر یا کلوچه‌پز را قبل از آماده شدن باز نکنید و اجازه دهید تا کامل مراحل پخت انجام شود.
  • اگر غذا را برای دو تا سه نفر تهیه می‌کنید همه مواد را به جز روغن نصف کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *