ورژن

ماهی با سس آووکادو و انبه

خوراک‌های دریایی مثل ماهی با سس آووکادو و انبه سرشار مواد معدنی و املاح هستن و میشه گفت اکثر فرهنگ‌ها از خوردن غذاهای دریایی لذت می‌برن. ماهی و میگو جزء اصلی خوراک‌های دریایی هستن. در آسیای شرقی از ماهی و میگو در سالاد ها و یا به عنوان وعده اصلی استفاده میشود. همون طور که می‌دونید سوشی یکی از غذاهای دریایی است که در آن از ماهی خام استفاده می‌شود. اما نکته مهم در غذاهای دریایی بوی زهم آن است که برای همه خوش‌آیند نیست. در این دستور غذایی براتون ماهی رو همراه به یه سس خوشمزه و حرفه‌ای آوردیم که مزه ماهی براتون به یاد موندنی‌تر از همیشه بشه 🙂

مواد لازم برای تهیه ماهی با سس آووکادو و انبه

خوراک ماهی با سس آووکادو و انبه یک غذای آمریکایی بوده و طعم به یاد ماندنی آن برای شما خاطره انگیز خواهد بود.

مواد لازم برای 1 نفر  زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
فیله ماهی قزل آلا 120 گرم هر 100 گرم 138 کیلوکالری
روغن کلزا 15 میلی لیتر هر 100 گرم 884 کیلوکالری
نمک و فلفل به میزان کافی  –
آبلیمو تازه 4 قاشق غذاخوری هر 100 گرم 22 کیلوکالری
انبه 1 عدد هر100 گرم 60 کالری
آووکادو 1 عدد هر100 گرم 160 کالری
پیاز قرمز نصف 1 عدد هر100 گرم 40 کالری
گشنیز 2 قاشق غذاخوری خورد شده هر100 گرم 22 کالری
توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از روغن‌ های فرابکر استفاده کنید

 

طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

 

  • آماده سازی مواد اولیه و فر
  • قرار دادن فیله ها در فر
  • تهیه سس
  • نگهداری سس در یخچال
  • آماده سرو

 

مرحله اول تهیه ماهی با سس آووکادو و انبه:

معمولا برای طبخ غذاهایی که درون فر پخته می‌شوند، لازم است فر را از قبل گرم کنیم. برای تهیه این خوراک ماهی هم باید این نکته مهم رو رعایت کنیم بنابراین فر را روی درجه 190 سانتی‌گراد قرار دهید تا فر به خوبی گرم شود.

مرحله دوم تهیه خوراک‌ماهی با سس آووکادو و انبه:

ظرف مخصوص فر یا یک ورق آلومینیوم مخصوص فر را برداشته و با روغن کلزا فرابکر اسپری کنید. فیله‌های ماهی را که از قبل شسته و برش زده‌اید را آغشته به روغن کلزا، نمک و فلفل کرده و در داخل ظرف فر قرار دهید. روغن کلزا به درخشندگی و برشته شدن گوشت ماهی شما کمک می‌کند.

مرحله سوم تهیه خوراک:

لیموها را بصورت ورقه‌های نازک برش داده و هسته‌های آن را خارج کرده و لابلای فیله‌ها قرار دهید. عطر لیمو به کاهش بوی زهم ماهی کمک می‌کند و از این جهت یکی از مهمترین مراحل تهیه خوراک ماهی با سس انبه و آووکادو است.

مرحله چهارم (میزان پخت خوراک):

با توجه به ضخامت فیله‌ها، آن‌ها را برای مدت 15 تا 20 دقیقه حرارت دهید. هر چقدر ماهی را به صورت ورقه‌های نازک‌تری برش زده باشید مدت زمان کمتری را باید صرف کند تا پخته شود. قسمت اصلی این دستور آشپزی تهیه سس است که بعنوان چاشنی خوش طعم در کنار ماهی قرار می‌گیرد.

مرحله پنجم(طرز تهیه سس):

سس مخصوص غذا، همیشه بین سرآشپزهای حرفه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، چرا که معتقد هستند طعم بی نظیری که باعث می‌شود شما همیشه از غذا در یادتان بماند زیر سر سس است !  برای تهیه سس، انبه، آووکادو ، پیاز ، آب لیموترش ، روغن کلزا ، پودر فلفل قرمز ، گشنیز و نمک را در یک کاسه کوچک مخلوط کرده و بخوبی میکس کنید تا ترکیب شود. سپس را در یخچال بگذارید. نکته مهم در تهیه سس آووکادو و انبه این است که باید تقربیاٌ 2 تا 3 روز در یخچال بماند تا طعم دلچسبی پیدا کند.

و در نهایت؛ ماهی با سس آووکادو و انبه را در ظرف اصلی در کنار چاشنی سرو کنید و لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *