ورژن

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یک غذای‌معروف و مخصوص مجالس و مهمانی‌های با شکوه است، که مورد طرفدار ایرانیان است. معمولا هر کسی نمی‌تواند آن را خوب درست کند.

مواد لوازم برای تهیه‌ی زرشک پلو:

مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
سینه یا ران مرغ 600 گرم هر 100 گرم 195 کیلوکالری
پیاز 1 عدد هر عدد 65 کیلوکالری
سیر 2 عدد
زرشک 1 عدد هر 100 گرم 340 کیلوکالری
کره 2 قاشق غداخوری هر لیوان 1628 کیلوکالری
آبلیمو به میزان لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

زعفران به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی
برنج 200 گرم 250 کیلوکالری

طرز تهیه‌ی زرشک پلو با مرغ:

ابتدا در تابه‌ای کمی روغن کنجد و روغن آفتابگردان می‌ریزیم.سپس تکه‌های مرغ را در آن می‌ریزیم و شعله را در حالت متوسظ قرار می‌دهیم تا کاملا طلایی بشود.

پس از آنکه مرغ‌ها کاملا طلایی شد پیاز را خرد کرده و در تابه می‌ریزیم تا کاملا طلایی بشود. در این‌مرحله رب گوجه فرنگی اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا خوشرنگ بشود.

سپس ادویه را به مواد خود اضافه می‌کنیم و پس از آن تکه‌های مرغ را در آن قرار می‌دهیم و روی آن یک لیوان آب می‌ریزم و درب آن را می‌گذاریم تا خوب مغزپخت بشود.

پس از چند ساعت که خوب مرغ شما پخت کمی زعفران می‌سابیم و به آن اضافه می‌کنیم فقط دقت کنید که زیاد آب خورشت شما تبخیر نشود چون خورشت شما خشک می‌شوذ.

زرشک را به همراه کمی کره در طرفی می‌ریزیم و خوب آن را تفت می‌دهیم فقط دقت کنید تا شعله شما زیاد نباشد چون زرشک خیلی سریع می‌سوزد.

تهیه‌ی برنج

برای تهیه‌ی برنج آن را از جند ساعت قبل با نمک خیس کنید و پس از چند ساعت اب آن را خارج کنید و به همراه نمک و روغن روی گاز بگدارید. وقتی اب آن کشیده شد، درب آن را بگدارید تا دم بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *