ورژن

جوجه چینی با ماءالشعیر

 

مواد لازم جهت تهیه جوجه چینی با ماءالشعیر:

مواد لازم برای ۴تا ۶ نفر زمان آماده سازی: ۲ ساعت
مواد لازم مقدار لازم کالری
فیله مرغ ۸ عدد
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
آب لیمو به مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
ماءالشعیر کلاسیک ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده به مقدار لازم و سلیقه دلخواه
روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه جوجه چینی:

 

مرحله اول:

ابتدا فیله‌های مرغ را از قسمت دراز به دو قسمت تقسیم میکنیم. سپس پیاز، نمک، فلفل سیاه، آب لیمو رو به مرغ اضافه می‌کنیم. روی آن را با سلفون پوشانده و اجازه می‌دهیم به مدت ۱ الی ۲ ساعت استراحت کند.(میتوانید از زعفران هم در این مرحله استفاده کنید)

مرحله دوم:

برای درست کردن خیمر بنیه جوجه چینی دو تا تخم مرغ را با همزن انقدر میزنیم تا کرمی رنگ شود و بعد یک لیوان ماءالشعیر بدون الکل کلاسیک که هم طعم بی‌نظیره دارد و هم خیلی خوب کف می‌کند و باعث میشود جوجه‌ها ترد بشود را اضافه می‌‌کنیم.

مرحله سوم:

یک لیوان آرد سفید گندم و نیم لیوان آرد ذرت که نسبت آرد سفید بیشتر از آرد ذرت است را کم کم اضافه می‌کنیم تا غلظت خمیر زیاد نشود، زیرا خمیر بنیه نباید سفت باشد. سپس یک قاشق پر چایخوری بهش بکینگ پودر اضافه می‌کنیم و مواد را با هم ترکیب می‌کنیم. زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و آویشن را به مواد اضافه می‌کنیم و سپس هم می‌زنیم.

مرحله چهارم:

مرغ‌هایی که در مواد پیازدار خوابانده بودیم را از آن خارج می‌کنیم و پیازهایش را می‌گیریم. سپس مرغ‌ها را در خمیر بنیه جوجه چینی میغلتانیم تا خوب آغشته شود.

روغن آفتابگردان فرابکر را درون ماهی‌تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ بشود سینه‌های نواری شکل را از خمیر خارج کرده و در روغن سرخ میکنیم؛ دقت کنید شعله گاز باید ملایم باشد. جوجه‌ها که خوب سرخ شدن روی یک دستمال تمیز بگذارید تا روغن اضافی آن کشیده شود.

حالا میتونید از خوردن جوجه چینی با سس کچاپ و یا هر سس دیگه‌ای لذت ببرید.

برای دیدن فیلم طرز تهیه جوجه چینی با ماءالشعیر میتونید به پیج اینستاگرامی food.spy.ir سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *