ورژن

املت بادمجان و گوجه فرنگی

ما همیشه املت رو جزء غذاهایی می‌دونیم که خیلی سریع پخته میشه و برای وقتایی که زیاد زمان نداریم بسیار مناسبه. اما همین املت انواع مختلفی داره و با نون تازه و سبزی حسابی دل آدم به هوس میندازه. املت بادمجان و گوجه فرنگی از جمله غذاهای خوشمزس که مواد مغذی گیاهی در اون به کار رفته و تخم‌مرغ موجود در این املت پروتئين بدن را تا حد زیادی تأمین می‌کنه. در این خوراک شکم بادمجان با قارچ و پیازداغ،رب و گوجه، وادویه‌های مختلف پر میشه و البته در صورت علاقه پنیر هم می‌تونید به اون اضافه کنید. این غذا که شارلوت بادمجان هم نامیده می‌شه رو می‌توان با سیب‌زمینی آب‌پز و یا پوره سیب‌زمینی سرو و با سبزیجات مختلف تزیین کرد. در ادامه روش جدیدی از پخت شارلوت بادمجان رو می‌بینیم.

مواد لازم برای تهیه املت بادمجان و گوجه فرنگی:

 

مواد لازم برای ۴ نفر زمان آماده سازی: 20 دقیقه
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
آرد ۲ قاشق غذاخوری هر قاشق ۲۵ کیلوکالری
جعفری خورد شده به مقدار لازم
گوجه فرنگی خرد شده ۱ عدد هر ۱۰۰ گرم ۲۶ کیلوکالری
تخم‌مرغ ۴ عدد هر عدد ۶۰ کیلوکالری
بادمجان ۲ عدد
نمک و زردچوبه و فلفل از هر کدام ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه

طرز تهیه املت بادمجان و گوجه فرنگی:

مرحله اول:

ابتدا بادمجان‌ها را شسته و سپس پوست بکنید. قبل از سرخ کردن، بادمجان‌ها را به مدت ۲۰دقیقه در آب نمک قرار دهید تا تلخی اضافی آن کشیده شود. بعد از نیم ساعت بادمجان‌ها را مجددا شسته و خشک کنید و به صورت حلقه حلقه خورد کنید.(برای افزایش بیشتر کیفیت املت بادمجان و گوجه فرنگی سعی کنید بادمجان‌های را که قلمی و مشکی هستند انتخاب کنید)

مرحله دوم:

داخل ماهی‌تابه روغن فرابکر کنجد و یا آفتابگردان بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. بادمجان‌های حلقه شده را در تابه بچینید تا سرخ شود. گوجه‌فرنگی را رنده کرده و سپس همراه با سیر و جعفری خورد شده به بادمجان‌ها اضافه کنید و روی حرارات ملایم قرار دهید تا آب مواد کشیده شود.

مرحله سوم:

تخم‌مرغ، آرد، نمک و فلفل را در کاسه‌ بریزید و همه را باهم مخلوط کنید(آنقدر همه را مخلوط کنید که تخم‌مرغ‌ها کف کنند). سپس همه مواد مخلوط شده را به ماهی‌تابه اضافه می‌کنیم و درب آن را می‌گذاریم تا تخم‌مرغ‌ها خوب ببندد. بعد از برشته شدن یک طرف آن را برگردانید تا طرف دیگر هم کاملا برشته شود.

به جای فلفل دلمه‌ای می‌توانید از شنبلیله استفاده کنید و اگر به پیازداغ علاقه دارید می‌توانید پیاز هم به املت بادمجان و گوجه فرنگی اضافه کنید.

برخی خواص شگفت انگیز بادمجان:

  • درمان سندرم بی‌خوابی
  • وجود ویتامین K که موجب تقویت مویرگ‌ها و انعقاد خون می‌شود.
  • حاوی کلسیم آهن و مواد معدنی
  • ویتامین و مواد معدنی موجود در آن موجب رشد مو‌ می‌شود.
  • دارای مس و ویتامین K که برای سلامت استخوان‌ها مفید است.
  • پیشگیری از سرطان
  • نیکوتین موجود در آن برای افرادی که قصد ترک سیگار را دارند بسیار مناسب است. زیرا باعث می‌شود راحت‌تر ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *