ورژن

اسنک قارچ و پنیر

غذاهای فست فودی همیشه طرفدارای خودشو داره، فرق نمیکنه شما بچه 5 ساله داشته باشی یا یه مادربزرگ 75 ساله 🙂 اسنک قارچ و پنیر رو همیشه به عنوان یه غذایی که میشه سریع درستش کرد، می‌شناسیم و علاوه بر اون مزه نزدیکی به پیتزا داره که من خودم به شخص عاشقشم. بهتون توصیه می‌کنم حتما این اسنک خوشمزه رو برای خانواده درست کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید. البته فراموش نکنید که از سس سفید زیاد استفاده نکنید، چاقتون میکنه 🙁

مواد لازم برای تهیه اسنک قارچ و پنیر

 

طرز تهیه اسنک قارچ و پنیر | ۴نفر  زمان آماده‌سازی: 30 دقیقه
مواد مورد نیاز مقدار لازم میزان کالری
قارچ ۱۲ عدد هر قاشق ۲۸ کیلوکالری
پنیر گودا یا چدار ۶ قاشق غذاخوری هر لیوان ۱۶۷۹ کیلو کالری
کره ۴ قاشق غذاخوری هر قاشق ۱۰۰ کالری
نان تست ۶ عدد ۴۵۲ کالری
ژامبون ۲ برش هر۱۰۰ گرم ۲۸۰ کالری
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری هرقاشق ۱۰۰ کیلوکالری
پیاز ۱ عدد هر عدد ۵ کیلو کالری
گشنیز خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود و خانواده از روغن‌ های فرابکر استفاده کنید

طرز تهیه:

مرحله اول تهیه اسنک قارچ و پنیر:

بعد از شستن قارچ‌ها و پیاز، آن‌ها را به اندازه‌‌های مساوی و کوچک خرد کرده آماده تفت دادن می‌کنیم. داخل ماهی‌تابه مقداری کمی روغن ریخته و پیازها را تفت می‌دهیم تا نرم و مقداری طلایی شود. سپس قارچ‌های خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و به تفت دادن ادامه می‌دهیم تا آب اضافی آن کشیده شود، در آخر مقداری نمک و فلفل به آن‌ها اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم تهیه اسنک قارچ و پنیر:

ژامبون‌ها را به اندازه‌های کوچک برش می‌زنم(مربع‌های یک در یک) و سپس به قارچ و پیاز اضافه می‌کنیم و خیلی کم، به اندازه ۲تا۳ دقیقه تفت می‌دهیم. دقت کنید در هنگام سرخ کردن مواد با یکدیگر، شعله گاز را در حرارت ملایم قرار بدهید، چرا که حرارت بالا به بافت مواد غذایی آسیب زده و موجب از بین رفتن ویتامین‌های آن‌ها می‌شود.

مرحله سوم:

سس مایونز و گشنیز خرد شده را با هم مخلوط می‌کنیم و روی یک نان تست می‌مالیم. مقداری پنیر گودا یا چدار روی یک نان تست ریخته و روی آن‌ها از مخلوط قارچ و ژامبون قرار می‌دهیم و یک لایه دیگر پنیر به آن اضافه می‌کنیم. نانی که سس دارد را روی قارچ و ژامبون قرار می‌دهیم و هر ساندویچ اسنک قارچ و پنیر را از قطر به دو قسمت تقسیم می‌کنیم تا دو ساندویچ مثلثی داشته باشیم.

مرحله چهارم:

داخل ماهی‌تابه مقداری روغن کنجد فرابکر بریزید و اسنک قارچ و پنیر را در آن قرار دهید، بعد از طلایی شدن یک طرف اسنک قارچ و پنیر، ساندویچ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود. سپس با سس گوجه فرنگی غذا را سرو کنید.

برای تهیه این غذا می‌توانید از دستگا‌ه‌های ساندویچ‌ساز استفاده کنید. همچنین برای طعم کردن غذا از فلفل دلمه‌ای و پنیر پیتزا هم می‌توان بهره برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *